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    Home Page > Movies & DVD > Tutte contro lui - The Other Woman

    TUTTE CONTRO LUI - THE OTHER WOMAN: CAMERON DIAZ E' 'L'ALTRA DONNA' PER NICK CASSAVETES. MA SIAMO PROPRIO SICURI CHE LEI SIA LA SOLA 'ALTRA DONNA'?

    Seconde visioni - Cinema sotto le stelle: 'Summer 2014' - RECENSIONE ITALIANA IN ANTEPRIMA e PREVIEW in ENGLISH by JUSTIN CHANG - (www.variety.com) - Dal Bif&St 2014 - Dal 19 GIUGNO

    (The Other Woman; USA 2014; Commedia; 109'; Produz.: LBI Productions/Twentieth Century Fox Film Corporation; Distribuz.: 20th Century Fox)

    Locandina italiana Tutte contro lui - The Other Woman

    Rating by
    Celluloid Portraits:



    See SHORT SYNOPSIS
    Trailer

    Titolo in italiano: Tutte contro lui - The Other Woman

    Titolo in lingua originale: The Other Woman

    Anno di produzione: 2014

    Anno di uscita: 2014

    Regia: Nick Cassavetes

    Sceneggiatura: Melissa Stack

    Cast: Cameron Diaz (Carly Whitten)
    Nikolaj Coster-Waldau (Mark King)
    Leslie Mann (Kate King)
    Kate Upton (Amber)
    Taylor Kinney (Phil)
    Don Johnson (Frank)
    Nicki Minaj (Lydia)
    Kenneth Maharaj (Busboy)
    Alyshia Ochse (Cece)
    Victor Cruz (Fernando)
    Madison McKinley (cameriera)
    David Thornton (Nick)
    Olivia Culpo (Raven-Haired Beauty)
    John 'B.J.' Bryant (Guardia di sicurezza)
    Chelsea Turnbo (Receptionist)

    Musica: Aaron Zigman

    Costumi: Paolo Nieddu

    Scenografia: Dan Davis

    Fotografia: Robert Fraisse

    Montaggio: Jim Flynn e Alan Heim

    Casting: Matthew Barry e Nancy Green-Keyes

    Scheda film aggiornata al: 12 Agosto 2014

    Sinossi:

    IN BREVE:

    Dopo aver intrapreso una relazione, una donna (Cameron Diaz), scopre che lei in realtà per lui è 'l'altra'. Allora decide di collaborare con la moglie (Leslie Mann) per vendicarsi del comportamento scorretto messo in atto dal marito (Nikolaj Coster-Waldau).

    SHORT SYNOPSIS:

    After discovering her boyfriend is married, Carly soon meets the wife he's been cheating on. And when yet another affair is discovered, all three women team up to plot mutual revenge on the three-timing SOB.

    Commento critico (a cura di ROSS DI GIOIA)

    Kate King (Leslie Mann) è una classica casalinga disperata di stampo Wisteria Lane: perfetta per lo shopping nel deli d’alto bordo e sciatta quanto basta una volta rientrata a casa (ignara che sta così devastando la libido coniugale del consorte), sospetta tradimenti ma se la fa sotto a cercare le prove. Carly Whitten (Cameron Diaz) è invece un avvocato newyorkese meticolosa, potente e rigidamente fissata con determinate regole amorose (la principale: mai uomini sposati). Infine c’è Amber (Kate Upton) prorompente biondona dal sorriso vacuo e lontana anni luce da cellulite e complicazioni (una vera manna per gli uomini, insomma). Cosa hanno in comune le tre? Un “lui”, manco a dirlo: si tratta di Mark (Nikolaj Coster-Waldau), bel quarantenne dallo sguardo stendi-tacchi a spillo e dalla vita privata movimentata: Mark, infatti, non solo è il marito di Kate, ma diventa quindi l’amante di Carly (lei però non sa della fede al

    dito) e infine trasmigra la propria libido verso Amber (che a sua volta non sa nulla di Kate e Carly). Quando Kate scopre gli altarini, mette in moto una macchina talmente infernale che non solo prende a bordo Carly, la quale si impegna a fondo per raddoppiarne la cilindrata, ma anche Amber, creando così una gang al femminile che farà di tutto per mettere sotto - e sulle strisce - il fedifrago in blazer Brioni.

    “L’unione fa la forza” a volte non basta. L’unione fa la forza, per davvero infatti, quando il bersaglio da colpire è realmente comune. La lezione di Tutte contro lui potrebbe essere sintetizzata in questo assioma. Ma attenzione: nel prendere facilmente le parti delle signore in questione, in questo caso, non va sottovalutato il fatto che il placet che concediamo al legame che unisce le tre donne è sì frutto di un vero e proprio ricatto morale

    (diciamocelo pure senza paura di essere presi per maschilisti dell’ultima ora: chi potrebbe stare dalla parte di chi molla la moglie per l’avvocato e poi molla l’avvocato per la tettona?), ma tutto sommato ha la sua ragion d’essere. La relazione che si instaura tra Kate e Carly, e poi tra Kate Carly e Amber, è infatti la vera storia d’amore del film. Un affetto vero e confuso (a suo modo) che trascende il cesto di corna che ognuna scopre di portare sulla testa. Un “club (non) delle prime mogli”, ma un “club di una prima moglie e di due che se la sono scampata bella” allegro e vendicativo che, nonostante la rabbia le accechi per aver subito per l’ennesima volta, non dimentica quell’istinto di solidarietà tutta al femminile che gli uomini difficilmente fanno proprio. (Tranne quando devono proteggere l’amico che doveva essere al calcetto quella tal sera, o almeno così

    aveva detto alla moglie, e chissà invece dov’è finito…). Sceneggiato da Mellissa K. Stack e diretto da Nick Cassavetes, a Tutte contro lui perdoniamo così qualche faciloneria di troppo e anche qualche sbandamento in curva in vista del traguardo finale, merito di un ritmo sostenuto e costante che trae la sua forza da un cast indovinato. In particolare grazie a Mann, una nevrotica perfetta in polo Ralph Lauren, e naturalmente a Diaz, la quale riesce a mettere quel tocco di pepe ironico che piace forse molto alle donne - competizione zero - ma anche agli uomini - pensano che tutte siano alla loro portata.

    Secondo commento critico (a cura di JUSTIN CHANG, www.variety.com)

    CAMERON DIAZ AND LESLIE MANN MAKE AN EFFECTIVE TEAM IN THIS UNGAINLY YET WEIRDLY COMPELLING REVENGE COMEDY.

    Cameron Diaz plays the cool, brittle yin to Leslie Mann’s weepy, whiny yang in “The Other Woman,” an ungainly, often flat-footed yet weirdly compelling romantic dramedy about two gals who become unlikely best friends when they realize they’re being screwed (literally) by the same man. Like a watered-down “Diabolique” or a younger-skewing “First Wives Club,” this latest mainstream rebound from director Nick Cassavetes (after his dead-on-arrival 2012 indie “Yellow”) taps into the pleasures of sisterly solidarity and righteous revenge: Beneath the wobbly pratfalls and the scatological setpieces, there’s no denying the film’s mean-spirited kick, or its more-than-passing interest in what makes its women tick. These qualities should stand the slickly packaged Fox release in good stead with always-underserved female viewers as another superhero-filled summer gets under way.

    High-powered New York attorney Carly

    Whitten (Diaz) doesn’t suffer fools gladly or take dating too seriously, so it’s clearly a big deal when she makes it to eight weeks with a handsome businessman who goes by the none-too-subtle name of Mark King (Nikolaj Coster-Waldau). But Carly’s suspicion that the relationship might be too good to be true turns out to be well founded: Dropping by to surprise him one night at his home in Connecticut, she instead has an awkward first encounter with Kate (Mann), who she’s shocked to learn is Mark’s wife.

    Furious and disgusted, but also calm and practical, Carly immediately resolves to dump Mark and move on. But Kate isn’t quite so ready to sever ties with her husband’s unwitting mistress: Over the next few days, she turns up at Carly’s law firm — and later, her apartment — in various states of inebriated distress, longing for details about Mark and Carly’s sexual

    habits, as well as advice on how to proceed. While Carly initially recoils from Kate’s extreme neediness and insecurity, it’s not long before the desperate housewife and the put-together career woman realize they have more in common than they thought, bonding over their loneliness, their mutual loathing for the man who brought them together and, inevitably, their desire for payback.

    Things get kicked up a notch when Kate and Carly, tailing Mark on one of his many weekend “business trips” (to the tune of Lalo Schifrin’s “Mission: Impossible” theme), find out that the cad has yet another mistress on layaway: Amber (Kate Upton), a young blonde bombshell who’s introduced running on the beach in slo-mo oglevision. In a development that works better onscreen than it sounds on paper, Amber turns out to be sweet and wholly sympathetic, if mildly ditzy, and she happily joins Kate and Carly’s vengeful sisterhood. Observing all

    this from the sidelines, meanwhile, is Kate’s sensitive, good-looking brother Phil (Taylor Kinney), who serves as not only a convenient new love interest for Carly, but also the movie’s token acknowledgment that not all men are lying, cheating scumbuckets.

    For that matter, there’s room to argue over whether “The Other Woman” (the first-produced screenplay by Melissa K. Stack, whose “I Want to F— Your Sister” landed on the 2007 Black List) is ultimately a femme-empowering celebration of decency and monogamy, or a hopelessly retrograde portrait of scheming, backbiting women incapable of defining themselves apart from a man, even if it’s a man they happen to despise. Certainly there’s something queasy-making, even sadistic, about the increasingly juvenile shenanigans that take over the movie’s second half as Carly, Kate and Amber effectively drop a series of anvils on Mark’s head — whether they’re slipping him laxatives and estrogen tablets, or investigating the offshore

    bank accounts where he’s stashed away an ill-gotten fortune.

    As it winds its way toward an unexpectedly grisly final showdown, “The Other Woman” often feels stranded between gross-out comedy, romantic fantasy and distaff psychodrama in a way that compels fascination and impatience alike. The film’s structure and pacing feel haphazard at best, the musical choices clumsily tacked on, the raunchy elements weak and unnecessary (and likely compromised by the film’s downgrading from an R rating to a PG-13). One moment we’re in the Bahamas, admiring the beachfront scenery as lensed by d.p. Robert Fraisse; the next we’re in a toilet stall, watching (and worse, listening) as a character noisily evacuates his bowels. Similarly, there are moments when Cassavetes seems to be operating on Hollywood-hack autopilot, and others when you can almost feel him nudging the production in the sort of rougher, more offbeat character-driven direction that his famous father, John, might

    well have encouraged.

    This unevenness has become perhaps Cassavetes’ defining aspect as a filmmaker, evident in his unpredictable choice of material (“The Notebook,” “Alpha Dog,” “My Sister’s Keeper”) and in the curious jumble of moods and styles he achieves with almost every picture. Indeed, it’s this sense of tonal clash that largely distinguishes “The Other Woman,” which feels like a movie productively at war with itself, taking its cues from the temperaments of its two central characters: It’s lurching and volatile one minute, judgmental and calculating the next. And it’s a testament to the actresses involved that we emerge with an appreciably strong sense of who their characters are.

    Her nerve endings almost continually exposed, her mouth running like crazy, Mann at first seems to be channeling the ball-busting housewife she played in “Knocked Up” and “This Is 40,” but she swiftly establishes Kate as a very different creature — warm and

    compassionate, and genuinely torn over whether to salvage or further sabotage her marriage. As ever, Mann’s ability to seem perpetually on the verge of a nervous breakdown can be maddening, even mannered, and “The Other Woman” needs every drop of cool, cynical detachment it can wring from Diaz’s performance. Having memorably embraced her inner rebel in recent projects like “Bad Teacher” and “The Counselor,” Diaz (who starred in Cassavetes’ “My Sister’s Keeper”)is in fine, nuanced form here, stepping into the heels of a strong-willed, successful working woman without reducing her to a one-note shrew.

    Model-turned-actress Upton (“The Three Stooges,” “Tower Heist”) holds her own in a likable if limited role, and Coster-Waldau is game enough as the most (only) hated figure onscreen. Rapper-songstress Nicki Minaj makes her live-action thesping debut as Carly’s saucy assistant, while Don Johnson has a few choice scenes as Carly’s father. Several stray references to Chinese culture,

    including a particularly random, teary-eyed defense of feng shui from Kate, feel sufficiently jarring as to suggest a half-hearted attempt to woo the all-important Asian market.

    Pressbook:

    PRESSBOOK COMPLETO in ITALIANO di TUTTE CONTRO LUI - THE OTHER WOMAN

    Links:

    • Cameron Diaz

    • Nikolaj Coster-Waldau

    • Leslie Mann

    • Don Johnson

    • Kate Upton

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    Galleria Video:

    Tutte contro lui-The Other Woman - trailer

    Tutte contro lui-The Other Woman - trailer (versione originale) - The Other Woman

    Tutte contro lui-The Other Woman - spot 'World Cup'

    Tutte contro lui-The Other Woman - clip 'He is Married'

    Tutte contro lui-The Other Woman - clip 'I Married a Monster'

    Tutte contro lui-The Other Woman - clip 'Beach Stakeout'

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